tirsdag, juli 21, 2009

Husmenighetskonferanse, - men hvordan?

For et par år siden deltok jeg på en husmenighetskonferanse i Tyskland. Jeg ble litt skuffet på formen, - ulidelig lange prekener blant annet. Det største utbyttet for min del var det som skjedde i pausene. Der knyttet jeg kontakter som er blitt en del av mitt personlige nettverk.

Keith Giles tar opp temaet med formen på husmenighetskonferansene, og erklærer at han ikke vil delta på National House Church Conference på grunn av den tradisjonelle formen.

Keith beskriver så den konferanseformen han ønsker seg, en form som ivaretar husmenighetsbevegelsens idealer, som felles måltider, alle deltar på lik linje og samtaler om aktuelle temaer.

Jeg er enig med Keith.


Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kan vel lage en egen konferanse her i landet? (evt. invitere svenskene også)Hjelper gjerne til med å arrangere og ordne.

Marianne J.

Are Karlsen sa...

Marianne,

Ja - det vil jeg gjerne diskuttere!

Ta kontakt med meg, det er sikkert mange vi kan få med oss på det!

Min epostadresse er: are.karlsen@gmail.com

Unknown sa...

Hei! Jeg vil gi utrykk for takknemlighet til en av de tingene som Gud gjør og vil i dag og det er huskirke! Halleluja! Det nære, formbare, sosiale, relasjonsbaserte hvor trygghet og hvor alle blir sett, hørt og aktivisert! Jeg vet at det finnes en type huskirke-bevegelse i Norge som mer eller mindre bygger på verdier fra bedehusmiljlet og eller kirken. Det er positivt det, men slik jeg og en del kristne jeg har snakket med er det absolutt også et behov for et karismatisk huskirke-bevegelse i Norge!!! Det finner en i andre deler av verden særlig i USA som bygger bibelsk/teologisk på mye av det samme som Livets Ord, norske og svenske trosmenigheter i dag gjør. Til alle pinsekarismatiske og karismatiske kristne i landet: La oss starte opp en karismatisk huskirke-bevegelse fra og med 2014-2015!!!